8. 11. 2009

Thajské čokokávové sušenky


100 g hořké čokolády
1 lžíce másla
1/2 plechovky slazeného kondenzovaného mléka
1 lžíce horké vody
1 lžíce instantní kávy
1 sáček vanilkového cukru
1/2 lžičky sody
špetka soli
200 g hladké mouky


1 hrnek moučkového cukru na obalení

Čokoládu spolu s máslem rozehřejeme v míse nad párou. Přidáme mléko (dala jsem karamelizované) a ostatní přísady kromě mouky a sody a smícháme. Mouku a sodu vmícháme do této kaše a lžící vypracujeme těsto podobné jílu. Lžičkou odebíráme kousky, které v ruce vyválíme na kuličky o průměru 2,5 cm. Ty házíme do mísy s moučkovým cukrem, dobře je obalíme a klademe na plech pokrytý papírem. Vejdou se na jeden. Pečeme 14 minut v dobře vyhřáté troubě namírno.

upraveno podle: http://dianasaurdishes.com/

19 komentářů:

iGurman řekl(a)...

Na Vianoce ich spravím. Vyzerajú dobre. Fajn tip.

am řekl(a)...

Všem moc chutnají. Jsem zvědavá, až změknou, jestli ovšem do té doby vydrží! Díky za shlédnutí.

iGurman řekl(a)...

A ako dlho majú měknout nech si to viem naplánovať na vianočný stôl?

am řekl(a)...

Inu, kdo ví? Mohu pouze informovat, že dva dny k tomu nestačí. Na druhou stranu mohu ovšem také dosvědčit, že chutnaly i tvrdé. Jsou tak zvláštní, že se snědí pouhým ochutnáváním. Je to velmi překvapivá receptura, to mě právě zlákalo. Zkuste je hned... No a na Vánoce znova, ne?

iGurman řekl(a)...

Podarilo sa super. Foto tu.

am řekl(a)...

Pěkně se Vám povedly. Jsem ráda, že chutnají. Koukala jsem že pečete fůru druhů, vyfoťte je, jsem zvědavá...

iGurman řekl(a)...

Hej, hej budem musieť.

Anonymní řekl(a)...

Sú úžasné.... a výborne sa s tou hmotou pracuje... pridala som ešte trošku rumu ;-)

am řekl(a)...

děkuji za vyzkoušení, to potěší nejvíc! přeji Vám krásné Vánoce

Anonymní řekl(a)...

Mám dotaz: 1 lžíce instantní kávy je lžíce uvařené teplé kávy, nebo se tím myslí lžíce kávy v sypkém stavu? Děkuji za odpověď.

am řekl(a)...

myslí se suché granule, pěkný den

iGurman řekl(a)...

V sypkom stave.

am řekl(a)...

přesně tak

Anonymní řekl(a)...

Tak dnes som skusala tieto susienky :) su vynikajuce robila som hned dve davky hehe... akurat sa mi nezdaju tvrde... je to zle? ako niesu uplne makkucke ale zjest sa daju v pohode. Dufam ze som nic nepokazila lebo nedopecene sa mi nezdaju.

am řekl(a)...

Dobrý den, jsem ráda, že se Vám povedly myslím, že budou takto dobré. Nejsou ani tak tvrdé, jako spíš tuhé, zpočátku; není to takové to rozsýpací cukroví, co se hodně dělá u nás. Díky za vyzkoušení!

Anonymní řekl(a)...

Vyskúšala som, len kedže na východe klasické mlieko nepoužívajú, nahradila som to polkou kokosového mlieka a kávu som zamenila za kúsok nastrúhaného koreňa zázvoru a môžem povedať, že všetkým chutili. Ďakujem za inšpiráciu

am řekl(a)...

Díky za vyzkoušení. S tím mlékem mě to nenapadlo, možná se ale to kondenzované někde koupit dostane. Těší mě, že jste recept i přes to vyzkoušela a povedl se. Změna je život:-)

Tatiana řekl(a)...

Recept som odskusala a chutovo su vyborne no mam ich uplne tvrde.... To asi nieje v poriadku?

am řekl(a)...

Dobrý den, jsou takhle tvrdé normálně. Tady u nás je dost sucho, je třeba nechat cukroví rozležet déle, kdežto v Thajsku, jak jsem pochopila, je vlhko velké, takže tomu přikládám příčinu, proč je takto dělají. Nejspíš je mají měkké, sotva je vytáhnou pytlíku.
Hodně mě překvapuje, že právě tento recept dosáhl takovéhle neutuchající sledovanosti, tedy bez debaty nejvyšší na mém blogu. Vážím si všech, kteří moje recepty zkoušejí a děkuji za přízeň.